چند سوال مهم در مورد ولایت فقیه
نوشته شده توسط : شب های بی ستاره

 

 

چند سوال مهم در مورد ولایت فقیه

 

سوال اول:آیا ولایت فقیه در ادیان گذشته هم بوده است؟

خداوند متعال می فرماید: « إِنَّا أَنزَلْنَا التَّوْرَئةَ فِیهَا هُدًى وَ نُورٌ  یحکُمُ بها النَّبِیُّونَ الَّذِینَ أَسْلَمُواْ لِلَّذِینَ هَادُواْ وَ الرَّبَّنِیُّونَ وَ الْأَحْبَارُ بِمَا اسْتُحْفِظُواْ مِن کِتَابِ اللَّهِ وَ کَانُواْ عَلَیْهِ شهدَاء»(مائده 44)

ما تورات را فرستادیم که در آن هدایت و روشنایى است تا پیامبرانى که در برابر امر خدا تسلیم هستند با آن یهودیان حکم کنند (همچنین) علما و دانشمندان به این کتاب الهى که به آنها سپرده شده بر آن گواه باشند و داورى نمایند. حکم کردن نبیون و بعد از آن ربانیون و احبار یعنی حکومت عالم دینی بر اساس تورات واین همان ولایت فقیه است.500 سال قبل از اسلام، مسیحیت بوده است ولی نمی دانیم چند سال قبل از آن یهودیت بوده سال های سال ربانیون و احبار بر مردم  حکومت می‌کردند و این یعنی سال های سال حکومت دست ولی فقیه بوده است.

 

 

سوال دوم:آیا فقیه معصوم است؟اگر خیر پس اطاعت مطلقه به چه معنی است؟

 

 

  فقیه معصوم نیست اما اطاعت ما از فقیه مانند اطاعت ما از پزشک است. تمام قرص های پزشک باید خورده شود ؛پزشک ممکن است اشتباه کند ولی کسی از ما ایرادی نمی گیرد. دستور پزشک برای ما حجت است.ما عصمت نمی خواهیم ما حجت می خواهیم.

 

 

سوال سوم: معنی تقلید چیست؟

هیچ کسی نیست که تقلید نکند.همه لباس را به خیاط می دهند ؛خانه را به معمارمی دهند ؛همه به کارشناس رجوع می کنند البته شیعه هر متخصصی را قبول نمی کند بلکه با سه شرط:1.عالم ترین باشد         2.عادل ترین باشد  3.بر اساس هوا و هوس تصمیم نگیرد.

 

 

سوال چهارم :چرا باید تقلید کنیم مگر عقل نداریم؟

چرا عقل داریم ولی عقل ما کوتاه است.طلافروش ترازو دارد ولی باآن نمی تواند هندوانه وزن کند.چرا عقل ما ناقص است؟چون پشیمان می شویم و پشیمانی دلیل برکوتاهی عقل است.عقل که کوتاه بود حجت تمام نیست.چرا که خدا می فرماید « قُلْ فَلِلَّهِ‏ الْحُجَّةُ الْبالِغَةُ (انعام 149)» حجت باید تمام باشد.

سوال پنجم:چرا تقلیدبه تنهایی  کافی نباشد؟ تمام علماء شاگرد آیت الله بروجردی(ره) بودند و ما قبل از امام هم تقلید می کردیم ولی تقلید کافی نیست. ولایت کافی است ولایت یعنی شیر نفت را ببندید، اقتصاد شاهنشاهی شکست می خورد. این یعنی ولایت فقیه .با مرجعیت مساله حل نمی شود ما زمان شاه هم مرجع داشتیم ولی توسری می خوردیم.

سوال ششم :شرایط مرجع چیست؟ شرط اول: اعلم باشد.علم آنقدر ارزش دارد که شکار سگ متعلم، حلال می شود پس علم روی سگ هم اثر دارد.« وَ ما عَلَّمْتُمْ مِنَ الْجَوارِحِ مُکَلِّبینَ‏ تُعَلِّمُونَهُنَّ مِمَّا عَلَّمَکُمُ اللَّهُ فَکُلُوا مِمَّا أَمْسَکْنَ عَلَیْکُم‏» (مائده 4). علم آنقدر ارزش دارد که اگر قرار باشد کسی 100 سال بمیرد و زنده شود تا مطلبی رایاد بگیرد ارزش دارد. «فَأَماتَهُ اللَّهُ مِائَةَ عامٍ ثُمَّ بَعَثَه»(بقره 259)

شرط دوم:اتقی باشد « إِنَّ أَکْرَمَکُمْ‏ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُم»(حجرات 13)‏

شرط سوم: ِ «تُرْهِبُونَ‏ بِهِ عَدُوَّ اللَّه»(انفال 8) بتواند تشر بزند و ترس در دل دشمن بیاندازد . مقام معظم رهبری یک جمله به سران عربستان برای برگرداندن جنازه های حادثه منا فرمودند ؛برخورد خشن؛تمام معادلات آنها بهم خورد و جنازه ها را ارسال کردند.

نمونه های قرآنی: «وَ تَاللَّهِ لَأَکیدَنَّ أَصْنامَکُم‏»(انبیاء 57). «فَوَکَزَهُ مُوسى‏ فَقَضى‏ عَلَیْه‏»(قصص 15)

مرجع باید «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُم»‏(فتح 29) باشد . یک میلیارد دلار برای ترور سید حسن نصرالله جایزه گذاشته اند.

 

 

سوال هفتم :آیا ولی فقیه  ما بر اساس هوا و هوس تصمیم می‌گیرد؟

2 خاطره از مقام معظم رهبری؛ خاطره اول: سوال شده از رهبر آیا اجازه دهیم میرحسین موسوی در انتخابات شرکت کنند با توجه به شناخت قبلی که از ایشان داریم و میدانیم او با شما اختلاف نظر دارد و این را بارها نشان داده؟ فرمودند من حجتی بین خودم وخدا ندارم که ایشان را به صرف اینکه نظراتش مخالف نظر من است از شرکت در انتخابات منع کنم.

 

 

خاطره دوم: سوال شد وقتی به آقای احمدی نژاد فرمودید مشایی را معاون اول خود نگذارد و ایشان مشایی را رئیس دفترگذاشتند مجددا تذکر ندادید؟ فرمودند برای معاون اولی حجت داشتم ولی برای رئیس دفتری حجتی نداشتم. ما چنین کسی را می خواهیم که تصمیماتش بر اساس حجت باشد نه هوا و هوس.

 

 

برخی از فضایل امام خمینی (ره)

1-باکسی تعارف نداشتند.خیلی وقت ها ما با افراد رودربایستی داریم.می گوییم به این درخت کاری نداشته باشید هر جا هم می رویم این درخت مزاحم است.گاهی نیاز است درخت را از ریشه بکنیم.

خاطره یک: امام چهارشنبه حکم امام جمعه فردی را دادند اما بعد از اینکه برایشان ثابت شد ایشان صلاحیت ندارند فرمودند به ایشان بگویید برگردند.هر چه گفتند ما اعلامیه زدیم، پوستر چاپ کردیم قبول نکردند.

خاطره دو:یکی از اعضای دفتر ایشان گفتند شما از ما راضی هستید؟جواب دادند بله البته هر وقت از شما خلافی دیدم شما را بر می دارم.

نکته: خیلی از رودربایستی ها رگه هایی از مسجد ضرار دارد.

«وَ الَّذینَ اتَّخَذُوا مَسْجِداً ضِراراً وَ کُفْراً وَ تَفْریقاً بَیْنَ الْمُؤْمِنینَ وَ إِرْصاداً لِمَنْ حارَبَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ مِنْ قَبْلُ وَ لَیَحْلِفُنَّ إِنْ أَرَدْنا إِلاَّ الْحُسْنى‏ وَ اللَّهُ یَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَکاذِبُونَ» (توبه107)

هر جا عمل ما باعث شکستن جمعیت شود رگه ای از مسجد ضرار است . اگر جایی سخنرانی دعوت شدیم که باعث جدا شدن مردم و تفرقه بین آنها شود اینجا مسجد ضرار است.اگر نماز خواندن ما در مدرسه باعث شکستن جمعیت و آمدن مأمومین از مسجد شود این از مصادیق مسجد ضرار است.دو سخنرانی در یک دانشگاه همزمان همینطور است.

2. همسر داری امام:یک شب امام افطار دعوت کردند و از سران کشور در منزل ایشان حضور داشتند. ایشان در آن مجلس  فرمودند من شام را باید با همسرم بخورم .

3. احترام به بزرگان:گاهی مسائل حوزه را به محضر ایشان می بردند می‌فرمودند ببرید پیش آیت الله گلپایگانی.از ارجاع دادن کارها به دیگران ابایی نداشتند .حضرت موسی علیه السلام وقتی قرار شد پیش فرعون برود فرمودند « وَ أَخی‏ هارُونُ هُوَ أَفْصَحُ مِنِّی‏» (قصص 34)

4. احترام به کودکان: احترام کودکان را مقید بودند رعایت کنند. به گرمی از آنها استقبال می کردند و احوال پرسی می نمودند .

ولایت فقیه هدیه‌ی الهی است. کفران کنیم خداوند از ما می گیرد: ببینیم چه کسانی الان در دنیا حکومت می کنند . یک قطعه از دنیا حکومت فقیه است وباقی دنیا حکومت طاغوت لذا واجب است شکر این انقلاب را بجا آوریم.

«هدیه محضر ارواح طیبه شهدا و امام شهدا صلوات»





:: برچسب‌ها: #ولایت فقیه ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: